יום ראשון, 14 ביולי 2013

*My my, Hey hey

ימים מרגשים עוברים על הסטודיו שלי. החלל שחלקתי עם שותף, מאז נכנסתי אליו לפני שנה בדיוק, הוא עכשיו שלי ושלי בלבד.
העסק שלי גדל וצומח ואיתו מתחם הסדנאות DIY WONDERLAND שסדנאות הריפוד שאני מעבירה הן רק בבחינת סנונית ראשונה, מאוד חמודה (-: המבשרת את בוא האביב.
והאביב שלי הוא כבר ממש כמעט כאן. אז יהיו חדשות מרגשות ממש בקרוב ובינתיים אני חולקת איתכם שני פרויקטים שהיה לי העונג לעבוד עליהם לאחרונה.
הראשון - כורסת ביצה, קלאסיקת שנות ה70 ששייכת למרגריטה ובנזוגה החמודים.
הכורסה נמצאית איתם כבר הרבה זמן וסוף סוף הגיע הזמן להפטר מהויניל הקרוע והסדוק ומהכריות שכל הזמן נופלות. הן נופלות אגב בגלל הכפתורים - המשיכה של הבד פנימה מחלישה את האחיזה של הסקוץ' בכרית. אז בחידוש ויתרנו עליהם, למרות שכפתורים זה באמת אלמנט חמוד. לא פרקטי בשום צורה, אבל חמוד.
בשוק הפשפשים בחיפה הם מצאו את ההדום התואם של הכורסה, עם אותה רגל וקווים מעוגלים. גם בהדום היו פעם כפתורים.
הכורסאות האלה נחשבות סופר מורכבות ועל כן די יקרות לריפוד. כל הכורסה בנויה על שלד פיברגלס מצופה ספוג. זה אומר שהייתי צריכה להשתמש באקדח מסמרים כדי לנעץ את הבד במקום. את כרית הגב החלטנו לאחד לכרית אחת למראה יותר מודרני וקוהרנטי.

המורכבות של הריפוד נובעת מכך שכל הריפוד של הצורה דמוית הביצה נתפר כמו בגד לגוף ומולבש על הכורסה ביחידה אחת. אין מקום לטעויות ויש המון עבודה בגזירה ותפירה דקדקנית ואח"כ בהלבשה מדויקת על הגוף. זה המקום להודות למעיין שעובדת איתי כבר תקופה לא מבוטלת והידיים הטובות שלה אחראיות על חלק גדול מהעבודה כאן.
מרגריטה רצתה לשמר את הלוק של הכורסה ועל כן היא בחרה בדים דומים במרקם לבדי ריפוד של פעם ובצבעוניות דומה למה שהיה. הבדים מ"עילית". והנה קלוז אפ להדום המשופץ.


פרויקט נוסף היה כורסה עם רגלי לואי שהביאה אליי מיכל. הכורסה עצמה עתיקה באמת, עם קפיצים במושב ועץ שרואים עליו את השנים, אבל In a good way. העץ קצת משופשף ויש לו צבע מקסים. לפעמים יפה להשאיר את זה פשוט ככה.
גם מיכל בחרה בזריזות בד מהקטלוגים שיש בסטודיו מ"עילית". בד ריפוד עבה ואיכותי בצבע ירוק רענן. המושב קיבל חיזוק תשתית ותוספת ספוג כדי שיהיה קמור ונוח. 
בכורסאות מהסוג הזה יש מסמרים או סרט סביב הריפוד. זה עניין פונקציונאלי להסתרת הסיכות. מיכל לא כל כך אהבה את הפתרונות הקיימים והיתה מוכנה לוותר עליהם לחלוטין אבל אני לא יכולה לשחרר עבודה שבה רואים את הסיכות סביב הריפוד, אז בסוף התאמתי לה סרט קישוט בגוון העץ כדי שלא יבלוט יותר מידי ונחה דעתה.
שיהיה שבוע מקסים לכולם ונשתמע בקרוב עם מלא חדשות רעננות מהסטודיו.

* Neil Young - My my, hey hey

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה