יום שני, 6 בינואר 2014

*My Cherie Amour

לפעמים יש לי גם לקוחות גברים, אלה שמנהלים מולי את כל ההתנהלות ולפעמים גם את בחירת הבד. לפעמים אני אפילו לא פוגשת את אישתם. בבית הפרטי שלי אני בעלת הזכויות הבלעדיות לעיצוב סביבת החיים ובנזוגי לא מתערב (רק לפעמים, בקטנה..) אז זה מאוד משעשע אותי ואני חושבת שזה נהדר.
והנה - אלה הכורסאות של צביקה, הן היו של הוריו, אי שם משנות ה50 והוא גדל איתן בבית. מזה הרבה שנים הן עומדות בביתו ואף חודשו פעם אחת לפני כ12 שנה. 
12 שנה ארוכות מאוד...
במהלכן הריפוד הוכתם והתבלה, העץ נחלש וידית אחת נשברה. צביקה הביא גם הדום קצת רעוע ובלוי מבית הוריו והפעם עשינו ממנו סט לכורסאות, מיד תראו.
אז לאור מצב העץ והידית השבורה, זימנתי את יפה ברגר. כיף לעבוד עם יפה הנגרית- היא מסורה ומלאת אהבה למה שהיא עושה, היא לא מחשבנת שעות ומשקיעה המון. כדי לרפד היה צריך לפרק את כל הידיות והיא לקחה על עצמה את המשימה הקשה. הידיות היו מודבקות לתוך גוף הכורסה בתועפות של דבק, חלקן גם הן נשברו בתהליך הפירוק, היא קדחה והתקינה מחדש, שייפה ונתנה ברק מחודש עם לכה מגוונת. גם לרגלי הכורסאות וגם להדום.

לריפוד צביקה ואישתו בחרו בד אדום בוהק מ'דנדו, ושילבו אליו בד אריג יפייפה מ'בדולינה'. האריג - בגווני אדום שזורים נתן עומק ובגרות לצבע האדום הבוהק, והמרקם שלו מאוד מתכתב עם בדי ריפוד של פעם שזה קישור מקסים בפריטי וינטאג' כאלה ועוד במיוחד שעברו במשפחה.

הוספתי סביב הכורסה קדר מאותו בד שנותן מסגרת יפה, יתכן והוא היה שם בכורסאות המקוריות, בחידוש הבלוי שהגיע אליי לא היה, אבל מהכרותי את סגנון הריפוד של התקופה ההיא - יש סיכוי שהחזרתי נשכחות וגם אם לא, זה יפה ככה.

גם ההדום רופד בבד האריג היפה, את המסמרים שאני מתעבת שהיו בגירסה הישנה העפתי ובמקום זה תפרתי ביד את החיבור בתפר נסתר.
זוג יפה, מחודש, מכובד, אהוב


*Stevie Wonder - My Cherie Amour - דווקא כיף לא לשמוע את סטיבי לבד, אלא אפים שרים איתו בהייד פארק בלונדון.


5 תגובות:

  1. פשוט מקסים!!! כייף להתחיל את היום עם פוסט שכזה.

    השבמחק
  2. נפלאות הכורסאות. תענוג לראות את העבודות שלך

    השבמחק
  3. מקסים ואפילו מרגש לראות את הרהיטים חוזרים לחיים (בטח אם הם כאלה שעברו במשפחה)

    השבמחק
  4. איזה יופי.
    אני מאוד אוהבת את העבודות שלך.

    השבמחק