יום שני, 24 בפברואר 2014

*GrOOve is in The Heart

אחד הצירים המרכזיים בחיים שלי, שהוביל אותי לקראת מה שאני עושה בסטודיו הוא האהבה לעבודת היד. מילדות תפרתי, בניתי ופרקתי דברים, בהמשך עסקתי בצורפות, עיסת נייר, בניית רהיטים מקרטון, קדרות, ציור - אין כמעט תחום שלא נגעתי בו. והיום אני עובדת בזה וזה כיף גדול ולצידו - התשוקה ליצירה כל הזמן בוערת ומתחשק לגעת בחומר גלם אחר, לפתוח את הראש לטכניקות חדשות ולא ידועות וליצור עוד.
כמה שמחתי שבשיטוט אקראי בפייסבוק הגעתי לסדנת פיסול בפלסטיק חם בסטודיו ETTO של המעצב ירון אליאסי. זה - עוד לא עשיתי!! 
ירון הוא איש שלא מפסיק ליצור, להתלהב ולהלהיב והאנרגיות שלו פשוט מדבקות. הוא חלוץ בתחומו ומשוגע לדבר כמו שרק באמת משוגע יכול להיות. את המכונות הוא פיתח ובנה לבד, עכשיו נכנס לעבודה גם רובוט שיכול לתפעל את כל העניין ויש לו חזון ותוכניות מגניבות לעתיד. אם תבואו לסדנה - תדעו הכל.
ירון גם מסביר באריכות בסדנה למה פלסטיק שהוא תוצר לוואי של תעשיית הדלק והנפט הוא סוג של חומר ממוחזר וטביעת הרגל הפחמנית שלו (האנרגיה הדרושה לייצורו) היא קטנה ועל כן הוא די ירוק.
אז מה עושים בסדנה? 
מתנסים בעבודה האמיתית של הסטודיו - מעין דיגום חופשי עם פלסטיק נוזלי ע"ג תבניות שונות. עובדים עם פלסטיק מסוג פוליפורפילן שמוכנס למכונות ענקיות, מומס בחום של 220 מעלות ויוצא בצורת נוזל מפיה שבראש המכונה. אתם - האנשים שבאים לסדנה עומדים מתחת לזרם הזה עטויים בכפפות אימתניות ומפסלים תוך כדי תנועה ע"ג תבנית שבחרתם - יש תבנית לאינגליש קייק, קערות בשלל קטרים וגדלים, תבנית לגוף תאורה וברוח החג הקרב - תבנית למצות. אפשר לעשות גם צמידים, אלמנטים בדו מימד לקישוט קירות או פלייסמנטים והכי כיף - תעשו כמה שתרצו וכמה שיהיה לכם כוח!
העבודה הזו היא מאוד בסגנון של העבודות שירון עושה, אבל כמובן שלירון יש את הטאץ' שלו ואנחנו הנסיינים משתפרים תוך כדי תנועה.
הנה - תפסו אותי במצלמה מתלהבת מהתוצרים. האמת - זה מגניב ביותר. הפלסטיק מתייבש תוך כמה דקות, ממש מול עינינו המשתאות ומה שהיה זה עתה נוזל חם בטירוף, הופך למוצק ויפה. 
מידי פעם דודו העוזר המסור מחליף לנו צבע במכונה, מכניס עוד פתיתי פולפורפילן למכונה והשמחה רבה.
היינו שם יותר מ-4 שעות ואפשר היה עוד ועוד. הסטודיו היפה של ירון נמצא בגבעת חן, הסדנה עולה 300 ש' ויוצאים עם מלא מלא מוצרים מעשה ידיכם. למועדים הבאים הכנסו לדף הפייסבוק או כיתבו לירון מייל עם בקשה לעידכון אישי בתאריכים הבאים. 
הנה מקבץ מסכם (וחלקי - רק מה שאני גאה בו)
גוף תאורה אדום שיתלה בדירתי החדשה בקרוב.
צמיד בצבע ברונזה ותבניות וקערות שאי אפשר להתעלם מהן וברור לחלוטין שהן עבודת יד ובזה היופי שלהן.
&צילומים: אסף אמברם, ליאת אסיג וירון אליאסי

*groove is in the heart - Deee Lite - כל הפלסטיק הצבעוני הזה הזכיר לי נשכחות ואהובות.

3 תגובות: