יום שני, 12 בספטמבר 2016

תערוכת רהיטים מאויירים - השבוע!!

למי שעוקב אחר העידכונים של 'סיפור כיסוי' בפייסבוק, הבטחתי לפני כחודשיים עידכון על שיתוף פעולה עתידי, חדשני ומיוחד במינו. והנה הגיע הרגע בו אני יכולה סוף סוף לחשוף במה מדובר.
תערוכת רהיטים מאויירים שאצרה מיכל ויטל מהבלוג Upcyclish אפסייקליש (אם עוד לא הצצתם בבלוג היפה והמושקע שלה - כדאי!!) נפתחת השבוע וגם אני משתתפת בה.

פריטי ריהוט חדשים; שידות, מגירות, כיסאות ועוד, שעוצבו ויוצרו בדיאלוג בין מאיירים ואמנים לבין מעצבי מוצר ובעלי מלאכה, יוצגו בתערוכה שתיפתח בגלריה Primitive+Design במסגרת "עושים אמנות אוהבים איור" – שבוע האיור של תל אביב.

כשמיכל פנתה אלי לעניין אותי ברעיון, עפתי על זה לגמרי, לא כל יום יוצא לי בסטודיו ליצור משהו ייחודי כל כך ובשיתוף פעולה עם עוד מישהי כל כך מוכשרת. מיכל שידכה ביני לבין תמר דברת, מאיירת ויוצרת פאטרנים ונתנה לנו חופש פעולה לרקום את הרעיון ואת ההוצאה לפועל.

אחרי כמה שיחות, היה ברור לי שנעשה שני פריטים שייצגו יפה את רוח החידושים שנוצרים בסטודיו - פריטי וינטאג' אמיתיים ויפים. הנה הם ב"לפני"
הדום אוזניים קלאסי וכסא פינת אוכל, שניהם מהפיפטיז ונושאים בולי מס קניה.
ואז התחיל תהליך היצירה המשותף. תמר העלתה רצון לצייר ברוח הקיץ קוצים, פרחים משוננים ומה שבינהם והיה ברור שנעשה זאת בצורה שתתכתב ותתאים לצורה ולמבנה של כל פריט ריהוט, כי זה כל הקטע...
עכשיו במבט אחורה, מדהים איך הכל התחיל משרבוט בעפרונות צבעוניים. אני עצמי לא מוכשרת במיוחד בציור ולכן נפעמת מול כשרונות מתפרצים כמו של תמר.
אחרי שתמר התכווננה על הדיטיילס והסכמנו על הצבעוניות, לי נותר רק לתרגם את מבנה הפריטים למידות, שירטוטים ופריסה של הבד.
השלב הבא, ביקור בבית דפוס מדהים מסוגו בדרום ת"א, שם יש מדפסת משוכללת שיודעת להדפיס על כל חומר כמעט, גם על בד ריפוד. קניתי בד ריפוד לבן, עם מגע נעים ביותר והוא הודפס באיורים ובפאטרנים של תמר שעובדו למחשב ומהמחשב - למדפסת ומשם לאריג.
חצי שעה אני בוהה במדפסת שמפיקה מתוכה את בד הריפוד, חושבת כמה דברים מדהימים אפשר לעשות ככה, פלא פלאים.
עם הבד חזרה בסטודיו מתחילה לעבוד על פריטי הריהוט. זה כמו פרויקט ריפוד רגיל רק שיש פה בד שהותאם בדיוק למידה ולצורה של חלקי הפריט, בד מדוד ויקר... פספוס או טעות אינם אופציה במקרה הזה.
על המושב של הכסא מדבקה של בית המלאכה, רגע לפני שהתחלתי לרפד, חשתי צורך לתעד
כמובן ששני הפריטים עברו חידוש מאסיבי של העץ וחידוש כל תשתית הספוגים. הייתי גאה בעצמי במיוחד שהכנסתי לפריסה של הדפסת הבד גם את הקדר, באותו סגול שיש בפרחים כך שיכולתי לתפור אותו מאותו בד ולשלב אותו בגב. 
ואז כן - אתם רואים נכון - את כל זה תופרים ביד, בחוט ומחט.
והנה הצצה גם לתהליך הריפוד של ההדום.
סיקרנתי אתכם? אני ממש מקווה שכן (-: ורוצה שתבואו לראות את הפריטים של תמר ושלי ועוד כמה וכמה פריטים יפים ומיוחדים שנוצרו מעוד שיתופי פעולה מגניבים, בגלריה פרימיטיב (ליד הדליקטסן) ברחוב יהודה הלוי בת"א. 
הציצו לדף התערוכה בפייסבוק לעוד פרטים ותמונות.
להתראות!!!




2 תגובות:

  1. נראה כמו פרוייקט מדהים ומרגש במיוחד! אני מאוד אוהבת את הצבעוניות של הסגול והצהוב.
    אחרי התערוכה תעשי חסד עם מי שלא יגיע ותראי לנו את המוצר המוגמר?

    השבמחק
    תשובות
    1. כן, בוודאי, אולי אפילו לפני. עקבי בפייסבוק (-:

      מחק