יום רביעי, 13 באפריל 2016

*A Million YeArs

לכבוד פסח אני עושה סדר בעשרות הפרויקטים שעברו פה תחת ידי בחודשים האחרונים, ברור שאני לא מפרסמת הכל, נכון? בוחרת לכם את היפים והמענינים שבינהם.  והנה שתי עבודות שכבר עבר קצת זמן והגיע הזמן להוציא אותן מהארכיון.

ראשונים הם הכסאות של אסתר. זוג כסאות עתיקים מאוד, קלאסיים ומיוחדים.

את תמונות ה"לפני" אין לי, כי הם הגיעו אלי ככה, אחרי עבודת הרסטורציה והפוליטורה המושקעת והסופר מדויקת של שי אברהמי. הכסאות הגיעו אליו מפורקים ומתפוררים, הכל פורק, נוקה, הודבק, חוזק ונמשח במאות שכבות של פוליטורה משובחת בעבודת יד, שי גם תמיד מדייק את הגוון הסופי של העץ, בהתייעצות עם הלקוחות שלו. הוא תיעד לבקשתי את תהליך העבודה שלו בכמה תמונות 
במקור היו לכסאות קפיצים אבל אני קיבלתי אותם ללא והיה צריך לבנות להם תשתית ספוג חדשה. זו היתה משימה מרתקת ומאתגרת! אם תתעמקו בתמונה תראו שהמושב נוטה בחלקו הקדמי מעט מטה, כלומר החלק שקרוב אלינו נמוך יותר מהחלק האחורי של המושב, זה מזמן אתגר בבנית המושב שכמובן צריך להיות ישר עם נטיה קלה הפוכה - גבוה יותר מקדימה דווקא. אז היה כאן פשוט פיסול בספוגים, ואף פירקתי ובניתי מחדש כדי לדייק את הזוית.
אתגר נוסף שהיה - אבקש מכם להתעמק שוב ולראות שבכסא אחד יש שוליים שנועדו לנעיצת הסיכות לריפוד ואילו השני, במקור היה ללא ריפוד בגב, המוטות שלו עגולים לחלוטין, אבל...הוא מישהו, אי פעם, כבר ריפד אותו ובעץ היפה היו כבר חורים, כך שלא היה מנוס אלא להמשיך באותו קו וליצור יש מאין את הריפוד בגב.
 וכמובן לדאוג ששניהם יהיו בסופו של דבר - זהים.
לריפוד אסתר בחרה בד קטיפה עשיר, מהמם ויקר ב"רנבי" הפרחים רקומים בזהב פנימה. אין בד שהיה הולם את הכסאות המלכותיים האלה יותר 
הגימור המתבקש בסרט קישוט נבחר להיות חום כמו העץ, כדי לא לקחת תשומת לב מהבד היפה.
 הפרויקט השני הוא של דפנה שקנתה ב"יד 2" את דגם הכורסה האהוב עלי - כורסת הנדנוד האולטימטיבי - מי שעוקב כאן, כבר מכיר (-:
 יחד עם הכורסה היא הביאה הדום ישן ווינטאג'י שהיה לה בבית והוחלט שיהפכו לסט
כל התשתית הישנה בשני הפריטים פורקה לחלוטין, הכל נעשה מחדש, כמו שצריך 
את הבד, דפנה הזמינה באי ביי (או בETSY, בחיי שאני לא זוכרת), בהזמנה באינטרנט תמיד יש סיכון של גוון, מרקם ומגע. אבל הצליח לה והבד היה בדיוק מה שהיא ציפתה - בד ריפוד עם טקסטורה עדינה שלא עוברת בצילום ככ אבל תסמכו עלי (-:, הענין העיקרי בעיני זה הצבע - יש לבד גוון שבאנגלית נקרא TEAL והוא פשוט מקסים! 
שני הפריטים עברו פוליטורה לאותו גוון כדי לדייק את ההתאמה בינהם, בעיני הם נראים לחלוטין תואמים, אוהבת שזה לא בול-בול. 
והנה עם כרית הראש התואמת, לפינוק מקסימלי (-:

* A Million YeArs - Alexander אל תפספסו את הקליפ המושקע הזה

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה